środa, 17 maja 2017

I AM THE READER BOOK TAG

Dzisiaj przychodzę do was z czytelniczym tagiem, ale trochę innym od reszty. Jest całkiem oryginalny więc stwierdziłam, że warto go tu umieścić. 

***

1. Wybierz jedno słowo, które opisuje bycie czytelnikiem.
Cóż to ciężkie pytanie bo jest dużo takich słów a kiedy są one potrzebne to wypadają z pamięci. Ale może...otwarty? Wyrozumiały? Bo oczytany to takie oklepane moim zdaniem zwłaszcza, że większość czytelników jest oczytana XD 

2. Jaka jest pierwsza książka, którą pokochałeś?
Bardzo lubiłam czytać a właściwie przeglądać różne encyklopedie w dzieciństwie zwłaszcza poświęcone paleontologii (nie będę wam wyjaśniać co to). 
Dzięki temu mam też całkiem sporą wiedzę na ten temat i troszkę na inne np. geografii czy geologii, bo jest to trochę ze sobą powiązane. Szkoda tylko, że jest ona bezużyteczna.

 3. Twarda oprawa czy miękka?
Całkiem niedawno o tym pisałam. Twarde okładki są trwalsze i ładniej się prezentują, ale są często sporo droższe od tych z książek z miękkimi okładkami. Miękkie okładki są zaś tańsze, wygodniej się je trzyma podczas czytanie, ale szybko się niszczą. Ostatecznie jednak wolę miękkie.

4. Jak czytanie ukształtowało twoją osobowość?
Ja się chyba zbytnio nie zmieniłam.Przynajmniej mi się tak wydaje. Mogę podać jedną negatywno - pozytywną rzecz a mianowicie kiedy czytam książki trochę żałuje, że ja nie mogę przeżyć takich przygód jak bohaterowie. Z innych już bardziej pozytywnych to stałam się jeszcze bardziej wyrozumiała i tolerancyjna. Znaczy nigdy jakoś nie miałam problemu z ludźmi którzy, powiedźmy odstają od reszty czy są innego wyznania, rasy. No nie licząc tego co się dzieje teraz. Ale czytanie sprawiło i w sumie nadal sprawia, że podchodzę do tego typu...rzeczy (?) bezproblemowo.

 5. Jaką książkę czytasz, gdy potrzebujesz pocieszenia?
Tę na którą mam ochotę. 
Oby była tylko dobra i wciągająca.

6. Dzięki komu jesteś czytelnikiem?

Zabrzmi to egoistycznie, ale w głównej mierze dzięki sobie. Było to tak, że po prostu byłam ciekawa książki Eragon więc ją sobie wypożyczyłam. Spodobała mi się i stwierdziłam, że wypożyczę coś innego - padło na Igrzyska Śmierci, które bardzo mnie wciągnęły i od tamtej pory zaczęłam postrzegać czytanie jako coś przyjemnego a nie jako przymus. Choć czasami odnoszę wrażenie, że niektórzy woleliby żebym interesowała się czymś innym i, że im to trochę przeszkadza. Przykre.

7. Opisz swoje wymarzone miejsce do czytania.
Podoba mi się te, które mam. Zazwyczaj czytam w nocy, pod kołdrą z latarką bo nie lubię lampki a czytanie z latarką daje też taki fajny klimat zwłaszcza jak się czyta książki z pogranicza horroru albo fantastyki. Mógłby być tylko stały dostęp do dobrego jedzenia i napoi :D Chociaż mi to tam jest obojętne gdzie czytam, bo jeśli książka ciekawa to wszędzie będzie się dało ją przeczytać.

8. Jaka książka zmieniła Twoje zachowanie lub Twoje spojrzenie na świat?
Hmm...to pytanie wydaje się być podobne do 4.
Ja doprawdy nie wiem. Chyba większość po trochu. Nie da się wybrać tylko jednej. Każda przeczytana książka nas jakoś zmienia.

***
No i to wszystkie pytania.
Jeśli macie ochotę to zróbcie ten tag a ja na dziś już się z wami żegnam.
Do napisania!

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny tag :) Myślę, że Eragon był dobry na początek przygody z czytaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi zdecydowanie wygodniej się czyta książki z twardymi okładkami - przyjemniej mogę je szeroko otworzyć nie martwiąc się o złamanie grzbietu.
    Ja nie znoszę czytać przykryta kołdrą, bo zaraz robi mi się duszno, ale na łóżku w pozycji półleżącej bardzo chętnie, a teraz przerzuciłam się na hamak, bo w końcu cieplutko się zrobiło :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba muszę przeczytać jakiś horror z latarką. Klimat musi być niesamowity! Ja to zazwyczaj rozwalam się na łóżku z kocem i herbatą i jest fantastycznie.
    A co do zmian, to myślę, że każda książka choć trochę zmienia i kształtuje osobowość, styl wypowiedzi, zasób słownictwa, wydaje mi się, że też pomaga żyć w społeczeństwie, ale to oczywiście tylko moje zdanie.
    A! I pamiętaj, nie ma wiedzy bezużytecznej! :D
    Pozdrawiam cieplutko!
    miedzy--stronami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Do pierwszej odpowiedzi dodałabym też słowo "nieszablonowy". Wydaje mi się, że pasowałoby do wielu czytelników, ponieważ dzięki książkom ich myślenie jest inne, nietypowe.
    Ja bym chciała się znaleźć kiedyś w bibliotece niczym z "Pięknej i Bestii" i tam urządzić sobie kącik do czytania XD
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń