wtorek, 7 lutego 2017

CZERWONA KRÓLOWA BOOK TAG

Z racji, że swą premierę ma dzisiaj 3 tom Czerwonej Królowej (za granicą co prawda, ale cii...) z jakże chwytliwym tytułem The Kings Cage (albo w naszym narodowym języku Królewska Klatka - nie wiem czemu, ale trochę mnie to bawi). W każdym razie stwierdziłam, że to idealny pretekst aby zrobić ten tag mimo, że sama nie czekam jakoś specjalnie na trzeci tom bo drugi mnie trochę zawiódł, ale o tym (chyba) pisałam w recenzji więc jak ktoś chętny do poznania mojej opinii (która jest trochę zawyżona - teraz bym oceniła drugi tom trochę niżej) to zapraszam do przeczytania recenzji a ja już przechodzę do pytań.

***


1. "Czerwona królowa" - Książka, po której nie spodziewałeś się, że tak bardzo Ci się spodoba.
(* Czerwona królowa nie była zła, ale nie powiedziałabym, że aż tak mi się spodobała*)
W sumie to... Zanim się pojawiłeś. 
Pierwotny zamiar był taki żeby przeczytać ją ze względu na wychodzący film. I byłam też ciekawa czym to ludzie się tak... jarają. I tak szczerze to myślałam, że to będzie taki zwykły, nudny romans. Aczkolwiek książka bardzo mi się spodobała i nawet stwierdziłam, że to jedna z lepszych książek przeczytanych w 2016 roku. 


grafika beautiful, hobbit, and movie
źródło

2. Norta - Świat, w którym mógłbyś zamieszkać.
(* gwoli ścisłości - w Norcie nie chciałabym mieszkać*)
Światem w którym chciałabym mieszkać jest  oczywiście Śródziemie. Jeśli ktoś mnie o to zapyta ja zawsze odpowiem, że to będzie Śródziemie. Względnie Obóz Herosów, ale to nie świat lecz miejsce więc to pomińmy...
 Nie wiem dokładnie w której erze. Może trzecia, może czwarta. I nie wiem w którym miejscu dokładnie. Zastanawiałabym się miedzy Rohanem, Shire a Rivendell.
Byłoby pięknie.

3. Mare - Bohater/ka zmagający/a się z problemami.
Właściwie to większość bohaterów zmaga się z jakimś problemem. Ale jeżeli mam już koniecznie wybierać to niech to będą  główni bohaterowie książki Wszystkie jasne miejsca. Tam ich problemy są przynajmniej takie...przyziemne (w pozytywnym tego słowa znaczeniu o ile takowe ma). Z takimi spotykamy się w realu. I też są uzasadnione w jakiś miarę logiczny sposób.

4. Maven - Bohater/ka, którego/którą jednocześnie kochasz i nienawidzisz.
Mogę tu dać w sumie Chaola. Był spoko w pierwszych dwóch tomach a od trzeciego zaczął się robić deczko irytujący. Może i go nie nienawidzę, ale trochę mniej go zaczęłam lubić po tym co on wyprawiał. Chaol. Proszę...ogarnij się.

5. Cal - książka, po której spodziewałeś się czegoś więcej.
Promyczek. 
Pisałam o tym w recenzji ( chętnych do poznania mojej opinii odsyłam tu). 
A tak w skrócie - to po tych wielkich ocenach, po tylu pozytywnych opiniach spodziewałam się czegoś naprawdę WOW! Chyba miałam też za duże wymagania, ale skoro ma takie opinie a nie inne to chyba to coś znaczy.

6. Srebrni i Czerwoni - drugoplanowy/a bohater/ka, który/która znaczy dla Ciebie więcej niż pierwszoplanowy.
Doskonale pamiętam, że kogoś takiego mam, ale za nic nie mogę przypomnieć imienia tej postaci. Wydaje mi się, że to był Liam z Mrocznych Umysłów - jak nie cierpię głównej bohaterki tak polubiłam drugoplanowe postacie. Czasami jest tak, że ci drugoplanowi bardziej mnie obchodzą niż pierwszoplanowi bohaterowie. Oh! I jeszcze Nehemia ze Szklanego Tronu. 
(nadal ubolewam nad tym co się stało z tą bohaterką)

7. "Szklany miecz" - Książka, którą obecnie najbardziej chcesz przeczytać.
Aktualnie jest to The Dark Prophecy. 
Drugi tom Apolla i boskich prób, który wychodzi za granicą już w maju. 
Ja chcę teraz.
Nie wytrzymam. Niedawno został wypuszczony pierwszy rozdział i mój fanowski móżdżek zaczął już snuć jakieś teorie itp. rzeczy.
A tak poza nim to jest jeszcze kilka takich książek - ponieważ nie da się wybrać jednej. 

***
No i to by było na tyle. 
Nie wiem co bym jeszcze mogła dodać więc ja już się żegnam z wami.
Pozdrawiam i do napisania :)

2 komentarze:

  1. Liam z Mrocznych Umysłów był jednym z pierwszoplanowych bohaterów :)
    Może miałaś na myśli jego brata Cole'a ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, naprawdę? Wiesz dawno już czytałam te książki i niezbyt już je pamiętam.

      Usuń