piątek, 23 września 2016

Autumnlicious Book Tag

grafika leaves, autumn, and fall

Lato (chodzi o to kalendarzowe) dobiegło końca choć ja nad tym zbytnio nie ubolewam bo nie lubię zbytnio tej pory roku. Chyba, że jest taka jaka była w te wakacje. O taka to se może być. Jedyne co w tej porze roku lubię to to, że są wtedy właśnie wakacje. 
Jesień i zima to jednak moje ulubione pory roku. Zwłaszcza ta taka prawdziwa jesień i zima a nie ta pogodowa pomyłka.
 Ok. Dość moich rozmyślań. Przejdźmy już do tagu.

1. Książka z jesiennym klimatem w tle.
Nie będzie to może zbytnio oryginalne, ale...Jesienna Miłość. O ile dobrze pamiętam to akcja działa się jakoś tak właśnie podczas jesieni, ale może się mylę bo dość dawno to czytałam.
No dobra - nie mogłam nic znaleźć a ta miała nazwę związaną dosłownie z jesienią.

2. Za oknem pada deszcz a ty czujesz się smutno.
Która książka będzie najlepsza na poprawę humoru?
Kto powiedział, że ja płaczę kiedy pada deszcz?  Raczej się cieszę i czasami nawet celowo parasolki nie biorę. Ale przejdźmy do pytania.
Oczywiście wybrałabym jakąś książkę wujka Ricka, ale niestety wszyściusieńkie jakie mam w domu przeczytałam w wakacje. Na szczęście w Październiku drugi tom Magnusa Chase' a!

3. Kupujesz nową kurtkę i inne potrzebne rzeczy na jesień, a jakie trzy książki znajdą się na twojej półce?
Jedną już wymieniłam - drugi tom Magnusa - czyli Młot Thora. Co do dwóch kolejnych to nie wiem. Może jakaś książka Jodi Picoult? Albo coś Quicka. W każdym razie potrzebuję czegoś co mnie trochę podniesie na duchu. 

4. Rano idąc do szkoły/ pracy myślisz sobie jak fajnie byłoby zostać w łóżku. Która książka sprawi, że oderwiesz się od rzeczywistości?
Niedawno nawet przeczytałam taką jedną od której nie mogłam się oderwać. Jest to Dawca Lois Lowry. 

5. Dzień staje się krótszy a noc dłuższa. Która książka będzie najlepsza na długie, jesienne wieczory?
Jakaś fantasy dla mnie byłoby idealne. Nie wiem które jednak wybrać bo czytałam dość mało książek fantasy które bym tu mogła dopasować i które prawie idealnie trafiały w moje gusta. Władca jest dość... potężny.

6. Zostajesz u kolegi/ koleżanki na noc i będziecie oglądać filmy. Adaptacja książkowa, której książki będzie najlepsza na taki seans?
Hmm...
Biorąc pod uwagę fakt, że większość adaptacji jest po prostu zła zadowolę się serialem pt. Sherlock.

7. Liście spadają z drzew i robi się chłodno. Która książka przechowa dla Ciebie letnie promyki słońca i ogrzeje Ciebie w te ponure dni?
(Ej! Ja lubię jak jest zimno!)
A taką książką jest Oddam ci słońce! Bardzo miło się poczułam kiedy ją przeczytałam.
W ogóle da się tak poczuć?

8. Po lecie pozostają tylko dobre wspomnienia i z utęsknieniem czekasz na następne lato. Która książka będzie twoją kartką z wakacji?
Zapewne jakaś kupiona w wakacje. 
Może np. moje pozytywne odkrycie, czyli Król Kruków. Książka moim zdaniem warta uwagi chociaż drugi i trzeci tom znacznie odstają poziomem od pierwszego.

9. W lesie pojawiają się grzyby i wybierasz się na grzybobranie. Która książka zabierze Cię na poszukiwanie przygód?
Przygoda od razu skojarzyła mi się z Władcą Pierścieni :D 
Tam bohaterowie ciągle gdzieś podróżowali.

10. Czy jesień to twoja ulubiona pora roku, czyli kogo tagujesz do zrobienia tego tagu?
Wszystkich chętnych oczywiście.
A jesień uwielbiam - jak już o tym wspominałam na początku posta :) 

***
Niestety jak widzicie posty rzadko się pojawiają i obawiam się, że tak już zostanie. Myślę, że dobrze wiecie co jest tego powodem :)  
Do napisania.

7 komentarzy:

  1. "Jesienną miłość" zaczęłam kiedyś czytać, ale nigdy nie dane było mi jej skończyć. "Król kruków" jest świetny <3
    Pozdrawiam
    Tuttti

    OdpowiedzUsuń
  2. No to w kwestii pór roku jesteśmy przeciwieństwami. Ja nie lubię ani jesieni, ani zimny. Wszędzie mroźno i deszczowo. Jedyny plus jaki widzę to święta oraz moje rodziny, które obchodzę w lutym (oczywiście, feriami też nie pogardze!), ale nie tylko tym się różnimy. Tytuły które podałaś albo są mi obce, albo zwyczajnie je kojarzę, lecz nie zamierzam czytać. Jedynie Sherlocka kocham i uwielbiam!

    Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tag! Ja w końcu muszę nadrobić swoje zaległości związane z twórczością Riordana.
    Sherlock <33
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak można lubić zimno :P Ja siedzę teraz ubrana w grubaśne skarpety, sweter i przykrywam się cieplutkim kocem - aż boję się co będzie zimą ;)
    "Oddam ci słońce" uwielbiam :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tag! W zasadzie to ja też lubię jesień... Zimy niekoniecznie - nie cierpię chodzić w tych okropnych, grubych kurtkach, czapkach i szalikach na pół twarzy, nie mówiąc już o (mądra ja, wiem) 12 - centymetrowych obcasach, bo takie ciepłe te botki w środku... :D
    Co do książek, nie kojarzę niestety wielu tytułów. Czytałam kiedyś "Jesienną miłość" i miło wspominam. :D
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Szukam właśnie takiego klimatycznego jesiennego tagu więc chyba ten zrobię :D
    A po za tym ja też uwielbiam jesień te kolorowe liście na drzewach w tedy jest tak pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O, jesienny TAG! Chyba też taki zrobię. :) Oj zgadzam się, "Oddam ci słońce" naprawdę zostawia po sobie ciepełko w sercu!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń